Zjednodušeně řečeno, když je patrné, že zima je nenávratně pryč. Obecně se jako pravidlo udává teplota 7°C, pod kterou rtuť teploměru dlouhodobě neklesá. Opačně to platí i pro přezutí na zimní pneumatiky. Teplota 7°C je hraniční teplotou, při které pryžová směs pneumatik výrazně mění své vlastnosti, což se projevuje na zhoršení jízdních vlastností.
Dalším hlediskem pro přezutí je samozřejmě opotřebení pneumatik. Zákonem stanovená minimální hloubka desénu u letních pneumatik je 1,6 mm a u zimních pneumatik 4mm.
Základním kritériem je údaj ve velkém technickém průkazu, kde máte uveden rozměr pneumatik a v příloze většinou i alternativní rozměry pneu. Pneumatika musí svým indexem nosnosti a rychlosti odpovídat technickým parametrům vozu. Nelze tak např. použít pneumatik s nižším indexem nosnosti a rychlosti, nebo širší rozměr, než jaký je pro Váš vůz povolen. Pokud chcete namontovat neschválený rozměr pneumatik, musíte požádat dopravní inspektorát o provedení změn zápisu v technickém průkazu.
V žádném případě. Na jedné nápravě musejí být vždy stejné pneumatiky.
Možné to je, ale nedoporučuje se to. Měkčí běhovnová směs ve vyšších teplotách vykazuje větší oděr a valivý odpor, což má za následek vyšší spotřebu paliva a kratší životnost pneumatik.
Zákon tuto možnost vylučuje. Od 1.11.2011 je řidič povinen jezdit na zimních pneumatikách.
S velkou pravděpodobností se jedná o špatně vyvážená kola.